„Wiedza jest najbardziej wartościowym towarem na świecie. Każde nowe odkrycie czyni nas bogatszymi”.
Misją Szkoły Podstawowej nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Skierniewicach – jest dobre przygotowanie uczniów do podjęcia nauki na wyższym szczeblu edukacyjnym oraz praca nad umiejętnościami i postawami uczniów, aby byli wrażliwi na potrzeby drugiego człowieka i środowiska.
Nasza Szkoła wspomaga rozwój osobowości ucznia we wszystkich wymiarach: moralnym, intelektualnym, zdrowotnym, estetycznym, psychicznym, społecznym.
Celem szkoły
jest: rozwijać dociekliwość poznawczą ukierunkowaną na poszukanie prawdy, dobra i piękna w świecie, uczyć szacunku dla dobra wspólnego, jako podstawy życia społecznego, kształtować szlachetne postawy życiowe: humanizm, szacunek dla drugiego człowieka, dla jego poglądów, zachowań i przekonań, przygotować do rozpoznawania wartości moralnych, hierarchizacji i możliwości dokonywania wyborów, kształcić i wychowywać obywateli XXI wieku.
Wizja szkoły
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Skierniewicach, to szkoła wychowująca, którą tworzą nauczyciele, uczniowie i rodzice. Każde dziecko rozwija swoje umiejętności i postawy.
Znakomicie wykształcona kadra pedagogiczna, pełna energii i inicjatywy, oddana szkole, sprawia, że z roku na rok szkoła wzbogaca i uatrakcyjnia swoją ofertę edukacyjną.
Jest szkołą bezpieczną i przyjazną dla ucznia.
Dla nauczycieli jest miejscem atrakcyjnym do pracy, a dla uczniów to miejsce, do którego przychodzi się z przyjemnością. Jest doskonale wyposażona i zorganizowana.
Swoje zadania realizuje w ścisłym współdziałaniu z szeroko rozumianym środowiskiem lokalnym oraz instytucjami wspomagającymi. To szkoła osadzona w środowisku i użyteczna dla niego.
Osiągane sukcesy w pracy dydaktyczno-wychowawczej są wynikiem zaangażowania kompetentnej kadry pedagogicznej, świadomej realizowanej misji i otwartej na potrzeby ucznia.
Jest zorientowana na edukację informatyczną i medialną. Szkoła, stale podnosząc efektywność nauczania, wprowadza nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne.
Organizowane są różnorodne zajęcia pozalekcyjne.
W placówce obowiązuje jednolite prawo wewnątrzszkolne.
Rodzice aktywnie uczestniczą w życiu szkoły. Są partnerami we wszystkich podejmowanych działaniach. Współtworzą prawo szkolne i programy, wspomagają ich realizację.
Cele ogólne
Wspieranie wszechstronnego rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych zainteresowań ucznia.
Wprowadzenie ucznia w świat kultury i sztuki.
Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły.
Podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkole.
Rozwijanie umiejętności społecznych ucznia przez zdobywanie prawidłowych doświadczeń we współżyciu i współdziałaniu w grupie rówieśniczej.
Tworzenie warunków do różnorodnej działalności uczniów na terenie szkoły.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych.
Przygotowanie uczniów do wyboru drogi dalszego rozwoju.
Tworzenie szkoły, w której cała społeczność będzie miała poczucie bezpieczeństwa, partnerstwa i przyjaznego klimatu.
Rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży.
Wzmacnianie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, w tym bezpieczeństwa w internecie, z uwzględnieniem odpowiedzialnego korzystania z mediów społecznościowych.
Promowanie zdrowego trybu życia przez uczestnictwo w programie „Rośnij Zdrowo”.
Zadania dydaktyczne szkoły
Dbanie o intelektualny rozwój osobisty uczniów.
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Podniesienie jakości edukacji matematycznej, przyrodniczej, informatycznej i językowej.
Wprowadzenie doradztwa zawodowego do szkoły.
Działania na rzecz podwyższenia wyników egzaminów zewnętrznych.
Wykorzystywanie wyników egzaminów do podnoszenia efektywności kształcenia.
Doskonalenie procesu dydaktycznego w kierunku kształtowania u uczniów umiejętności interdyscyplinarnych.
Organizowanie różnych form zajęć pozalekcyjnych i pomaganie w pełnym rozwoju talentów, zainteresowań.
Rozwijanie umiejętności twórczego myślenia.
Wyrabianie umiejętności korzystanie z różnych źródeł informacji.
Przygotowanie uczniów do reprezentowania szkoły w konkursach przedmiotowych.
Doskonalenie systemu oceniania uczniów.
Wypracowanie systemu wsparcia dla uczniów osiągających słabe efekty i dostosowanie wymagań dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności