W ramach zajęć Koła języka angielskiego uczniowie klasy I mieli okazję zgłębić jedno z fundamentalnych zagadnień językowych – zaimki osobowe.
Lekcja została zaplanowana w sposób angażujący wszystkie style uczenia się, co pozwoliło każdemu dziecku na lepsze przyswojenie wiedzy. Słuchowcom pomogła radosna rymowanka, która wprowadzała uczniów w świat angielskich zaimków w prosty i przystępny sposób. Powtarzanie w rytmie pozwoli dzieciom efektywnie zapamiętać ważne słowa i ułatwi im późniejsze stosowanie zaimków w mowie i piśmie. Wzrokowcy mogli lepiej skupić się na wizualnych ćwiczeniach poprzez zapisywanie (obok siebie) polskich i angielskich zaimków. Dzięki temu dostrzegli zależności między językami, ale także lepiej zrozumieli ich znaczenie. Taka forma nauki wzmocni umiejętność zapamiętywania informacji poprzez obraz, co przełoży się na łatwiejsze rozpoznawanie i używanie zaimków w przyszłości. Kinestetycy mogli przyswoić i zapamiętać zaimki poprzez dopasowywanie kart, łącząc polskie i angielskie formy. Dzięki zastosowaniu aktywności ruchowej podczas wykonywania zadania dzieci doświadczyły nauki w praktyczny sposób, co nie tylko wspierało ich pamięć proceduralną, ale także zwiększało zaangażowanie w poznawanie nowych słów. Poza tym lekcja była także wzbogacona o elementy interaktywne. Uczniowie dopasowywali zaimki do właściwych osób na zdjęciach, co pomogło im praktycznie zastosować nowo nabytą wiedzę oraz rozwijać umiejętność logicznego myślenia. Każdy z powyższych elementów umożliwił uczniom zapamiętanie zaimków osobowych w języku angielskim i polskim. Stanowi to solidną podstawę do dalszej nauki języka angielskiego w starszych klasach, a dostosowanie lekcji do różnych stylów uczenia pokazuje, że nauka języka może być fascynującą przygodą.
Opracowały: p. Teresa Firlej, p. Beata Brytan
Udostępniła p. Bogumiła Kamińska